Search This Blog

Apr 11, 2020

week2020/0004_NED_2

11 april 2020

Volgende bedenkingen en verduidelijkingen :

1ste linie = directiecomité 5 leden + voorzitter
- reeds gedane donaties van 10€ zullen worden overgemaakt naar regio-club van de woonplaats van de storter  (bespreekbaar en notuleerbaar ).  Hogere donaties kunnen worden gebruikt voor een optie op aandelen. Nog te bespreken , ik voorzie vóór het einde 2020.
- er  zal vermoedelijk 2021 een vennootschap worden opgericht met een kapitaal van twee miljoen Euro (kan veel minder zijn, geen idee, moet wordt degelijk besproken ).  Voorlopig is geen kapitaal/investering vereist voor medewerkers. Opties op aandelen zal de sleutel worden.  Prijsbepaling van een aandeel zal door de directiemedewerkers elke maand worden bekend gemaakt, zodra als overeenstemming over alles wat daar mee te maken heeft
- één optie zou kunnen inhouden : het recht om bijvoorbeeld op 1 juli 2021 .... een optie op 100 aandelen te kopen, aan lage prijs ...te bepalen door de markt... zodanig dat aankoper al minstens 10% winst opbrengst heeft +de verwachting dat het aandeel zal gestegen zijn door onze krachtdadige inzet.
- Werkende vennoten zullen beloond worden met "opties"  (kopen, krijgen door zijn inzet, nemen ... wordt verder besproken en  uitgewerkt)
- alles wordt transparant beheerd met de computer en de programmas van Chromo.be ( alles nog te ont-wikkelen ).
- directieleden worden beoordeeld en geevalueerd door de leden over de uitvoering van de hen toebedeelde taken
- ik verwacht van de toetreders volledige integriteit , loyaliteit en inzet.
- er kunnen meerdere directiekommitees zijn  ... zie volgende
- mijn directe medewerkers worden uitgezocht omwille van hun kwaliteiten en zullen misschien regelmatig wisselen .... ook als 5 mensen te weinig blijkt te zijn
zullen er meerder directiekommitees zijn ... ik vind vergaderen met 6 al een hele klus ... dus als meerdere mensen zó capabel blijken ... (over nadenken)

2e linie = medewerkers die administratie beheren, koppelaars-helpers voor regio mensen ... dus de bevoegden voor uitvoering van de besluiten van directiecomité.

3rde linie = regio verantwoordelijke voor land- of provincieclub : beheert alle  alle daarin opgenomen clubs van die regio, en bemiddeld met verzamelaars die ruimte willen op website, faciliteiten, eventueel ook opties, reklame,  enz....  Alle soorten verzamelaars en verzamel-clubs mogen toetreden.   Chromo.be  zal alleen logistiek, administratief en eventueel financieel ( tijdelijke leneningen ) steun verlenen.  Leden uit die clubs kunnen sub-regioleiders worden afhangend van hun capaciteiten en inzet.

4rde linie = leden van alle respectievelijke clubs kunnen door hun inzet meer verantwoordelijkheid krijgen, alsook opties op aandelen afhankelijk van nog te besprekenvoorwaarden.  Ledenbeheer en activiteiten wordt op dit niveau volledig per regio (bijvoorbeeld een land) afgehandeld, volledig autonoom.

- ikzelf wil mij zoveel mogelijk op de achtergrond houden, gezien mijn leeftijd ... want  het zou jammer zijn dat alles kapot zou vallen wanneer mijn gezondheid me in de steek zou laten.  Ik zoek dus jonge enthousiaste mannen en vrouwen die verzamelen leuk en fantastisch vinden om daarmee een toekomst mee op te bouwen.

Ik zou het jammer vinden moest er een investeerder op af komen om er een groot winstgevend bedrijf van te maken.  Want ik zou graag met enkele vitale  mensen hier gewoon iets willen opbouwen waarop we fier kunnen over zijn, en vooral ons eigen hobby verder kunnen uitoefenen als beroep. 

albert.van.den.bosch@skynet.be     0475692847